lördag, januari 24, 2009

Vit fosfor

Terror!

Vi läste under tre veckor av krig, eller vad vi ska kalla det, att Israel sannolikt använde fosforbomber.

Nu verkar det vara bekräftat ......

Hur ska vi kunna förlåta denna stat, byggd på FN-mandat, att fortsätta med terror mot sina grannar.
Hur ska vi kunna tillåta att denna stat fortsätter att utöva omänskligt våld mot sina grannar.
Ska vi fortsätta att blunda för att ett förföljt folk, som inbillar sig att förföljelsen ger dom rätt att förfölja och förstöra, går vidare på samma väg.
Kan vi inte få Israel att inse att våld föder våld. Att de senaste veckornas massaker skapar än mer massaker mot dom själva.
Hur ska vi få detta lilla land att förstå att dom bara skapar nytt våld med sin aktion.

Eller vill dom själva vara martyrer?

DN

Anders

2 kommentarer:

  1. Anders din beskrivning verkar vara en klockren beskrivning av Hamas. Om man bortser från att de saknar FN mandat.

    Angående fosfor så är det inte alls bekräftat. Att visa intresse grupper hävdar att det är det är tyvärr inte samma sak som bekräftat.

    SvaraRadera
  2. Kära Anonym!

    Det är härligt när man får anonyma åsikter.
    Jag har tidigare slängt bort anonyma kommentarer (vilka inte var riktigt rumsrena, dvs väldigt rasistiska). Jag har också slängt bort en kommentar från Lars, som varnade mig för dessa tokextremister eftersom han citerade tokrasisten.

    Jag skulle gärna svara dig, Anonym, om du identifierar dig.
    Gör inte som dom som inte vågar stå för sina åsikter.
    Stå upp i stället!

    Anders

    SvaraRadera

Kommentarer och hälsningar uppskattas alltid!
Men jag föredrar att du inte är anonym.