söndag, maj 26, 2013

Veckan som gått.
 
Utrikesministrar diskuterar poängfördelningen i melodifestivalen .......
 
Men, snälla rara, finns det inget viktigare!
Ni har släppt loss och givit grogrund för talibanerna i Asien!
 
Tron att terrorism bekämpas med terror skapar fler terrorister!
Det har vi fått bekräftat sedan Bush startade kriget. (Jag är så stolt över att jag och min bror, Torsten, gick i demonstrationståg mot det krigets inledning genom Stockholm!)
 
Huliganer använder kravallerna i Husby för att leva ut sitt behov genom att elda privatbilar.
Visst startade Adolf och hans gelikar som huliganer i Nürnberg och München ......
 USA och Storbritannien varnar för resor till Sveriges stora städer, framför allt Stockholm.
Smågangsters lyckas förändra bilden av landet.
Eller vem har förändrat välstånds-Sverige .....
Folkhemmet har raserats på några få år.
 
Vem bär ansvaret?!
 
Du och jag?
 
I nyliberalismens Sverige har tanken och viljan att skapa och upprätthålla Folkhemmet dött en tragisk död.
 
Vänner i världen!
 
Det som händer nu gör mig rädd och mycket bekymrad.
Mörkbruna, svarta krafter samlar sig och fortsätter vandaliseringen.
 
I nyliberalismens Sverige breder galenskapen ut sig.
Alliansens politik har släppt ut belsebub ur hålorna. För den som inte vet: "Beelzebub är näst efter Satan den som styr i helvetet och är även en av Satans äldsta bundsförvanter." (Wikipedia).
 
Solidaritet och rättvisa är något jag önskar att samhället skall omfatta och gälla alla människor. Nu ser vi effekten av den så hyllade "valfriheten", som innebär att människor marginaliseras, åsidosätts och hamnar i desperation. Som innebär att samhället segregeras.
 
Men det otäcka är att mörkrets krafter, belsebubs följeslagare, försöker slå mynt av den desperationen. Mörkrets krafter far nu runt och försöker inbilla oss att "dom" attackerar "oss". Dom andra, dom som har en annan hudfärg eller religion. Och dom krafterna far runt i BMW och stadsjeepar.
Inte är det .......  DOM. Människor som har sökt skydd hos OSS. 
 
Lördagsmorgonens bränder i min hemby på jorden (Åkersberga) utfördes av ett gäng som på en halvtimme tände eld på mer än 20 bilar. Inte var det några utstötta tonåringar! Nej, det handlar om en medveten aktion av smågangsters med tillhörighet på den mörka sidan, den yttersta högerkanten.
 
I nyliberalismens Sverige!
 
Vi kan ju diskutera en stund hur dessa smågangsters har blivit det dom blivit.
Men inte tillhör dom marginaliserade invandrargrupper. Dom kör BMW och sådana där stadsjeepar, ni vet .....
Dom tillhör den yttersta konsekvensen av nyliberalismens ideologi: "Var och en för sig."
 
Solidaritet och rättvisa har sjunkit ner ur medvetandet, men jag är säker på att det går att lyfta upp igen.
Om bara tokliberalerna hamnar vid sidan och ett annat sätt att se på människa och samhälle kommer upp.
 
Låt inte tokhögern fortsätta att uppmuntra mörkbruna krafter i vårt samhälle!
 
 Och så hittar jag detta klipp på RT (Russia Today), ryska nyhetsbyrån på Twitter:
 
Väldigt intressant att dom intervjuar mörkbruna politiker .... väldigt intressant.
Varför?
 
Bevare oss för att nazisternas företrädare får skapa bilden av Sverige!
 
Anders

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer och hälsningar uppskattas alltid!
Men jag föredrar att du inte är anonym.