onsdag, november 28, 2012

Om läkemedel

Ser reportage om narkolepsi som följd av vaccinering mot svininfluensan. Vilken tok bestämde att vi skulle utsätta barn för en neurosedyn-liknande livslång sjukdom!? Inköpt för miljarder av skattepengar! Och med en sådan biverkan som i dag förefaller vara lika omöjlig att bota som återbildande av lemmar (resultat av neurosedynet). Tokskandal! Och så en sak till: När jag fick penicillin utskriven härom veckan och kommer till apoteket så får jag frågan: "Vill du ha det läkaren skrev ut eller vill du ha ett billigare, lika verksamt, läkemedel?" Då har jag nu lärt mig att jag skulle fråga: "Omfattas det av läkemedelsförsäkringen?" Det har jag lärt mig i kväll. Men jag tror inte att receptarierna har en aning ........ Det ska bara bli billigare. Utan hänsyn till patientens säkerhet mot biverkningar. Och jag kommer på ytterligare en läkemedelsskandal: EnteroVioform. Det tvingades jag som barn att tugga i mig när vi var på väg till Sydeuropa på bilsemester för att inte bli magsjuk. Vad läser man några år senare .... Jo, om SMON. I Japan tuggade folk i sig läkemedel med samma farliga ingrediens som skapade kroppens totala nervkollaps och så småningom avled många. 30.000 människor drabbades. Med andra ord: Var försiktig med vad du tuggar i dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer och hälsningar uppskattas alltid!
Men jag föredrar att du inte är anonym.